تهران، پاسداران، میدان هروی، گلستان پنجم، خیابان مکران جنوبی، پلاک 20

021-22963958 شماره تلفن
ارتباط از طریق bale icon bale icon bale icon bale icon bale icon
Blog Image
اخبار

بخشنامه مهم آموزش و پرورش صادر شد

در توضیح این موضوع رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: فعالیت نیروی فاقد گزینش در مدارس و مراکز غیردولتی ممنوع است و صلاحیت حرفه‌ای و تخصصی همکاران قبل از ورود به مدرسه سنجیده می‌شود.

 احمد محمودزاده با تاکید بر ضرورت عملیاتی بودن شیوه‌نامه‌ها و بخشنامه‌های ارسالی به مدارس و مراکز غیر دولتی کشور گفت: در این زمینه کار بسیار جدی صورت گرفته است تا بخشنامه‌هایی که به استان‌ها ارسال می‌شود، اجرایی و عملیاتی باشد.

 احمد محمودزاده در همایش روسا و مدیران مراکز غیردولتی که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، اظهار داشت: هدف اصلی از برگزاری این گردهمایی دو روزه، هماهنگی برنامه اقدام و عمل در کشور است تا با همفکری و هم افزایی در کارهای مشترک بتوانیم در طول سال تحصیلی متناسب با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اهداف آموزشی و تربیتی در مدارس غیردولتی را محقق کنیم.

وی با تاکیدبر اینکه تجارب خوب و ارزشمند در استان‌های مختلف کشور باید به اشتراک گذاشته شود، افزود: جدیت و اهتمام در اجرای طرح مهر و برنامه‌های بازگشایی مدارس از اهداف مهم است.

 

محمودزاده توجه به ثبت‌نام دانش آموزان، تهیه کتب درسی و تامین نیروی انسانی متعهد و متخصص را از برنامه‌های جدی این سازمان در طرح مهر دانست و گفت: معلمان و مربیان باید متناسب با رشته‌ تحصیلی خود در مدرسه تدریس کنند.

 

تاکید بر بصیرت افزایی و تبیین مسئله عفاف و حجاب برای دانش آموزان

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر بصیرت افزایی و تبیین مسئله عفاف و حجاب برای دانش آموزان تصریح کرد: باید با برگزاری جلسات و برنامه‌های متنوع فرهنگی و پرورشی، تنوع لازم در مدارس را فراهم آوریم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش بازگشت به کلاس درس و مرجعیت معلم را ضروری دانست و افزود: باید به گونه‌ای عمل کنیم که مدارس و کلاس‌های درس توانمند شوند تا یادگیری و دانش افزایی روی دهد.

محمودزاده، غنی‌سازی دروس و کتب درسی در پایه‌های مختلف تحصیلی را ضروری دانست و ادامه داد: با رویکرد طرح‌محوری در کنار برنامه‌محوری تلاش خواهیم کرد تا به اهداف عالی نظام تعلیم و تربیت کشور نزدیک شویم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در زمینه مدارس و مراکز غیردولتی گفت: نظارت جدی بر مدارس باید در دستور کار استان‌ها قرار گیرد و مسائل از نزدیک نظارت و کنترل شود تا مشکلات آنها برطرف شود.

محمودزاده استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه را در تبیین برنامه‌های فرهنگی این سازمان بسیار موثر دانست و تصریح کرد: این سازمان در اعتلای برنامه‌های تربیتی و فرهنگی برای دانش آموزان تلاش جدی خواهد داشت.