تهران، پاسداران، میدان هروی، گلستان پنجم، خیابان مکران جنوبی، پلاک 20

021-22963958 شماره تلفن
ارتباط از طریق bale icon bale icon bale icon bale icon bale icon
Blog Image
اخبار

تشکیل پردیس معاونت پرورشی در دانشگاه فرهنگیان/ برای جذب 11 هزار معلم پرورشی مجوز گرفتیم

وزیر آموزش و پرورش با بیان درنظر گرفتن 6 اولویت در این وزارتخانه، روی کار آمدن مجدد مربی پرورشی را یکی از این اولویت ها برشمرد و گفت: سازمان امور اداری و استخدامی فعلا برای جذب 11 هزار مربی پرورشی مجوز داده که احتمالا تا جذب 25 هزار تا هم پیش خواهیم رفت.

رضا مراد صحرایی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج درباره اولویت های وزارت آموزش و پرورش گفت: اولویت نخست این وزارتخانه برنامه ملی مهارت یعنی هر دانش آموز یک مهارت است و در همین راستا تقویت و تاسیس هنرستان جدید و مراکز فنی و حرفه ای از سیاست های اصولی ما است.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۳۸ درصد از مدارس متوسطه هنرستان و فنی و حرفه ای است و در برنامه هفتم توسعه پیش بینی شده که این رقم به ۵۰ درصد برسد.

وزیر آموزش و پرورش اولویت دوم را تربیت معلم عنوان و اظهار کرد: تقریبا کلیدی ترین مشکل ما معلم و تربیت معلم است. چون در دو دهه گذشته تربیت معلم مورد کم مهری قرار گرفته و اثرش را امروز داریم می بینیم.

 

پیامدهای ارتقای سواد خواندن، انسداد ورودی های بی سوادی یا ترک تحصیل است

وی با تأکید بر آموزش معلمان، بالا بردن ظرفیت، تقویت، زیر ساخت، نرم افزار، سخت افزار و محتوای اصولی خاطرنشان کرد: همچنین توانمند سازی معلمان فعلی هم مهم است و به همین منظور مرکز ملی توانمندسازی و بهسازی در آموزش و پرورش فعالیت دارد.

صحرایی با بیان اینکه برنامه ملی سوم در حوزه ارتقای سواد خواندن است این را کار بسیار تخصصی دانست و بیان کرد: سواد خواندن در برخی آزمون های بین المللی نتایج خوبی را نشان نمی دهد. فارغ از اینکه این آزمون ها چقدر استاندارد هستند و با کشور چندزبانی و چند فرهنگی مانند ایران انطباق دارند یا ندارند، موضوع سواد خواندن به ویژه پس از دوران کرونا برنامه ملی ماست. یکی از پیامدهای ارتقای سواد خواندن، انسداد ورودی های بی سوادی یا ترک تحصیل است.

 

پردیس معاونت پرورشی در دانشگاه فرهنگیان ایجاد می شود

وزیر آموزش و پرورش برنامه و اولویت دیگر این وزارتخانه را موضوع پرورشی به عنوان نشاط، ایمان، امید و خود پروری و در یک کلام احیای معاونت پرورشی دانست و دراین باره گفت: در کنار دانشگاه فرهنگیان، پردیس معاونت پرورشی تشکیل می شود. در کنار آن سازمان امور اداری و استخدامی موافقت کرده تا نیروهای جدید در اختیار بگذارد و فعلا برای جذب 11 هزار مدرس پرورشی مجوز داده که تا نیمه دوم سال عملیاتی می شود و احتمالا تا جذب 25 هزار مدرس پرورشی هم پیش خواهیم رفت.

 

سرانه آموزشی افزایش می یابد

صحرایی ادامه داد: برنامه پنجم ما فضای آموزشی است، سرانه آموزشی به عنوان فضای آموزشی که معلم سوم است باید افزایش یابد چون سرانه آموزشی موجود 5 متر و سرانه آموزشی استاندارد 8 متر است؛ برای حرکت در این مسیر به اضافه مقاوم سازی مدارس یک برنامه ملی تهیه شده است.

به گفته وزیر آموزش و پرورش، برنامه ششم در حوزه سند تحول و در مسیر برنامه تحولی است؛ سند تحول سندی بسیار راهبردی است که اجرای آن 18 قانون نیاز دارد که یکی از آنها یعنی رتبه بندی معلمان به اجرا در آمده و این سند تحول در دستور کار است.