تهران، پاسداران، میدان هروی، گلستان پنجم، خیابان مکران جنوبی، پلاک 20

021-22963958 شماره تلفن
ارتباط از طریق bale icon bale icon bale icon bale icon bale icon
Blog Image
اخبار

فیش حقوقی بازنشستگان فرهنگی را چگونه بگیرم؟| نحوه دریافت فیش حقوقی فرهنگیان از سایت my.medu.ir + ساده ترین روش دریافت فیش حقوق بازنشستگان کشوری

فیش حقوقی بازنشستگان فرهنگی را چگونه بگیرم؟

ورود و ثبت نام در صندوق بازنشستگی فرهنگیان، مشاهده فیش حقوقی با کد ملی معلمان بازنشسته و دریافت حکم کارگزینی بازنشستگان آموزش و پرورش، با جست و جوی آدرس سایت راه اندازی شده از سوی صندوق بازنشستگی کشوری eservices.cspf.ir میسر می باشد و دسترسی به تسهیلات طرح یاری، از امکانت این سامانه است.
بازنشستگان فرهنگی، یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین افراد در جامعه بوده که نیاز است دولت و صندوق بازنشستگی کشوری، در خصوص امور رفاهی و ارائه خدمات مربوط به این قشر، تغییراتی را اعمال کرده و هرچه بیشتر، در راستای تسهیل امور مربوط به آنان، بکوشند.
به همین سبب، صندوق بازنشستگی فرهنگیان eservices.cspf.ir، جهت رفاه حال این قشر زحمت کش، راه اندازی گردید تا بازنشستگان محترم بتوانند از طریق آن و بدون نیاز به هرگونه مراجعه حضوری، اقدام به انجام اموری چون مشاهده فیش حقوقی با کد ملی و دریافت حکم کارگزینی خود کنند که استفاده از امکانات این سایت، مستلزم اطلاع از نحوه ورود به سامانه و طی مراحل لازم می باشد.
لذا در مقاله حاضر، ورود و ثبت نام در صندوق بازنشستگی فرهنگیان، مشاهده فیش حقوقی فرهنگیان بازنشسته با کد ملی، دریافت حکم کارگزینی بازنشستگان آموزش و پرورش، اخبار جدید صندوق، دریافت گواهی کسر از حقوق، دریافت تسهیلات مالی و سایر امکانات صندوق بازنشستگی فرهنگیان مورد بررسی قرار گرفته است.

 

ورود و ثبت نام در صندوق بازنشستگی فرهنگیان

ورود و ثبت نام در صندوق بازنشستگی فرهنگیان، با جست و جوی آدرس سایت راه اندازی شده از سوی eservices.cspf.ir میسر می باشد. پس از جست و جوی آدرس سایت، فرد وارد صفحه ای مشابه صفحه زیر شده و با کلیک بر روی گزینه ورود و ثبت نام به سامانه، حسب مورد، می تواند برای وارد شدن به حساب کاربری خود یا ایجاد حساب کاربری در سایت صندوق بازنشستگی فرهنگیان، اقدام کند.
در صورت انتخاب گزینه ثبت نام، شخص باید کد ملی و شماره تلفن خود را وارد کرده و بر روی گزینه ارسال رمز یکبار مصرف، کلیک کند.
در این مرحله فرد باید، کد ارسالی به شماره همراه خود را وارد نماید در این مرحله، نام کاربری فرد، پیش فرض، کد ملی او تعیین شده و فرد باید رمز عبور خود را انتخاب کرده و به مرحله بعدی برود تا با طی مراحل مورد نیاز، موفق به تشکیل حساب کاربری در این سامانه شود.
در صورت انتخاب گزینه ورود به سامانه، فرد باید، شیوه ورود خود را انتخاب کرده و حسب مورد، اطلاعاتی چون، نام کاربری و رمز عبور، شماره تلفن و کد ارسالی به آن، یا کد ملی، شماره حساب و دفتر کل را در کادرهای مربوطه وارد نماید.
شایان ذکر است که ورود از طریق دولت من نیز برای اشخاصی که مایلند از این درگاه، اقدام به ورود به صندوق بازنشستگی فرهنگیان نمایند، پیشبینی شده که استفاده از آن، منوط به احراز هویت در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند است.

 

نحوه دریافت فیش حقوقی فرهنگیان از سایت my.medu.ir

فرهنگیان به آسانی می توانند، بدون نیاز به مراجعه حضوری برای دریافت فیش حقوقی خود، با استفاده از فضای اینترنتی و به صورت غیر حضوری، فیش حقوقی دریافتی ماهیانه خود را بررسی و دریافت نمایند. برای دریافت فیش، تنها کافی است وارد سایت دریافت فیش حقوقی my.medu.ir شده و مراحل دریافت برای فیش حقوقی را طی کنند.
سازمان آموزش و پرورش جهت سهولت معلمان و قشر فرهنگی کشور برای دریافت فیش حقوقی به صورت غیر حضوری سامانه my.medu.ir یا همان سایت دریافت فیش حقوقی فرهنگیان را در بستر فضای اینترنتی برای مشاهده و دریافت فیش حقوقی ماهیانه طراحی و ارائه نموده است زیرا پیش از این تنها راه دریافت فیش حقوقی فرهنگیان به صورت حضوری بوده است.
هر فرد فرهنگی می تواند به راحتی به صورت غیر حضوری و اینترنتی بدون نیاز به مراجعه حضوری به ادارات آموزش و پرورش با ورود به سامانه دریافت فیش حقوقی آموزش و پرورش نسبت به مشاهده فیش دریافتی حقوق ماهیانه خود اقدامات لازم را انجام دهد.

در ادامه مطالب این مقاله توضیحات کاملی در زمینه معرفی سامانه فیش حقوقی فرهنگیان my.medu.ir، نحوه ورود به سامانه و دریافت فیش حقوقی فرهنگیان با کد ملی، زمان دریافت فیش حقوقی توضیحات کاملی ارائه شده است.

معرفی سامانه فیش حقوقی فرهنگیان my.medu.ir
پیش از طراحی سایت my.medu.ir، دریافت فیش حقوقی فرهنگیان از طریق مراجعات حضوری آنان به اداره آموزش و پرورش منطقه یا ناحیه محل خدمت وی یا مراجعه به مدیر مدرسه محل خدمت صورت می گرفت. امروزه مراجعات حضوری فرهنگیان به اداره آموزش و پرورش و پیگیری جهت دریافت فیش حقوقی ماهیانه امری مشکل و وقت گیر خواهد بود.
سازمان آموزش و پرورش با راه اندازی سامانه دریافت فیش حقوقی فرهنگیان، انجام این کار را به صورت اینترنتی در اختیار فرهنگیان قرار داده و معلمان و فرهنگیان آموزش و پرورش برای دریافت فیش حقوقی خود دیگر نیازی به مراجعه حضوری ندارند و با به همراه داشتن کد ملی و شماره پرسنلی خود به راحتی می توانند نسبت به مشاهده و دریافت فیش حقوقی ماهیانه خود در سامانه my.medu.ir اقدام نمایند.
همچنین امکان دریافت فیش حقوقی بازنشستگان سایر ارگان ها از جمله بازنشستگان کشوری و بازنشستگان تامین اجتماعی به صورت اینترنتی و غیر حضوری نیز از سامانه های مخصوص به خودشان فراهم شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر مطالعه مقاله زیر توصیه میشود.

 

نحوه ورود به سایت دریافت فیش حقوقی فرهنگیان my.medu.ir

یکی از کاربردی ترین خدمات سازمان آموزش و پرورش ارائه فیش حقوقی به صورت اینترنتی می باشد. همانطور که بیان کردیم دریافت فیش حقوقی فرهنگیان از طریق سامانه my.medu.ir و بدون نیاز به مراجعه حضوری امکان پذیر می باشد. با استفاده از راهنمای تصویری ذیل فرهنگیان می توانند با مراجعه به سامانه دریافت فیش حقوقی فرهنگیان، فیش حقوقی خود را مشاهده و دریافت نمایند.
افراد، جهت ورود به سامانه دریافت فیش حقوقی فرهنگیان، ابتدا باید آدرس سایت my.medu.ir را در مرورگر اینترنتی خود جستجو نمایند و پس از وارد شدن به صفحه ای همانند صفحه زیر و با وارد کردن اطلاعات لازم، از قرار کد ملی و رمز عبور، به پرتال خویش، دسترسی یابند.
افراد پس از ورود به سایت فیش حقوقی فرهنگیان، به راحتی می توانند برای مشاهده و دریافت فیش حقوقی ماهیانه خود اقدام نمایند. همچنین در ادامه جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه دریافت فیش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مطالعه مقاله زیر توصیه میگردد.

 

نحوه دریافت فیش حقوقی فرهنگیان از سایت my.medu.ir

فرهنگیان، جهت دریافت فیش حقوقی ماهیانه خود به صورت اینترنتی، می بایست از سایت دریافت فیش حقوقی آموزش و پرورش my.medu.ir اقدام نمایند که روند انجام این امر به صورت زیر می باشد.

کاربران، پس از ورود به سایت سامانه با جستجوی آدرس آن، باید کد ملی، رمز عبور و تصویر امنیتی را وارد کرده تا به پرتال خود، دسترسی یابند.
پس از ورود به پرتال، فرد متقاضی دریافت فیش حقوقی فرهنگیان، باید گزینه دریافت فیش حقوقی را انتخاب نموده و با تعیین تاریخ مورد نظر خود، فیش حقوقی مربوط به آن تاریخ را دریافت کند. در ادامه، پیرامون زمان دریافت این فیش حقوقی، صحبت خواهیم کرد.

 

زمان دریافت فیش حقوقی فرهنگیان

فرهنگیان، هنگام اقدام برای مشاهده و دریافت فیش حقوقی خود در سامانه my.medu.ir با توجه به نحوه صحیح ورود به این سایت امکان دارد با مواردی مواجه شوند و امکان اینکه بتوانند فیش حقوقی خود را ملاحظه نمایند دیگر نباشد، در ادامه به برخی این موارد اشاره شده است.
فرهنگیان پس از وارد نمودن اطلاعات خود نظیر کد ملی و شماره پرسنلی اگر با پیغام خطا عدم ثبت اطلاعات فرهنگی مواجه شدند، جهت رفع این مشکل می بایست به کارشناس هوشمندسازی اداره فناوری اطلاعات آموزش و پرورش ناحیه یا منطقه خود اطلاع دهند.
زمان دریافت فیش حقوقی، فرهنگیان می بایست پیش از ورود به سامانه my.medu.ir رمز عبور جهت ورود به سایت دریافت فیش حقوقی فرهنگیان را از اداره آموزش و پرورش و یا در صورت داشتن شغل معلمی رمز عبور را از مدیر مدرسه ای در آن مشغول به کار می باشند دریافت نمایند.

 

فیش حقوقی فرهنگیان بازنشسته با کد ملی

برای دریافت فیش حقوقی فرهنگیان بازنشسته با کد ملی میتوان به صورت غیر حضوری از طریق مراجعه به سامانه صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی eservices.cspf.ir اقدام نمود.
بازنشستگان فرهنگی محترم میتوانند برای دریافت فیش حقوقیشان با ورود به سامانه صندوق بازنشستگی کشور و وارد کردن اطلاعاتی همچون کد ملی، شماره دفتر کل و شماره حسابشان و یا ورود به سامانه از طریق وارد کردن شماره موبایل به نام خودشان به صورت غیر حضوری اقدام کنند.

بازنشستگان میبایست پس از ورود به سامانه صندوق بازنشستگی کشوری از منوی وسط صفحه گزینه فیش حقوقی را انتخاب نمایند، سپس سال و ماه مورد نظرشان را انتخاب کرده و فایل فیش حقوقیشان را دریافت کنند.همانطور که عنوان شد، فرهنگیان محترم میتوانند به منظور دسترسی هرچه سریعتر و دریافت فیش حقوقی خود علاوه از طریق سامانه صندوق بازنشستگی کشوری اقدام کنند.

 

ساده ترین روش دریافت فیش حقوق بازنشستگان کشوری

در ارتباط با معرفی درگاه فیش حقوقی بازنشستگان کشوری eservices.cspf.ir می توان شرح داد که با پیشرفت تکنولوژی برخی از خدمات به شکل غیر حضوری ارائه شده و امروزه دیگر نیاز به حضور در سازمان ها جهت دریافت فیش حقوقی نمی باشد. هر کارمند یا بازنشسته می تواند از طریق مراجعه به سامانه های اینترنتی برای دریافت مدرک اقدام کرده و جزئیات آن را بررسی نماید.سامانه فیش حقوقی صندوق بازنشستگی کشوری eservices.cspf.ir فیش حقوقی اشخاص را برای عموم قابل مشاهده نساخته و در واقع امکان دریافت مدرک را تنها پس از طی کردن مراحل ورود به سامانه فراهم خواهد نمود. بنابراین هر بازنشسته می بایست اطلاعات هویتی خود را در فرم ورود درج کرده یا مراحل دریافت با کدملی را طی نموده تا در نهایت مدرک مربوط به خود را مشاهده نماید، زیرا اشخاص اجازه بررسی مستندات مربوط به سایر بازنشستگان را نداشته و از حریم خصوصی افراد محافظت خواهد شد.

در جواب این پرسش که فیش حقوقی فرهنگیان بازنشسته چیست، باید اظهار داشت که این مدرک از سوی سازمان محل کار برای کارمندان و بازنشستگان صادر شده که بازنشسته ها می توانند از طریق سایت صندوق مربوطه فیش را مشاهده کنند. در مدرک اطلاعات مربوط به میزان دریافتی و کسورات درج شده و همچنین جزئیاتی در خصوص وام های اخذ شده قابل مشاهده خواهد بود.

غالبا اشخاص برای ضمانت اطرافیان خود نیاز به فیش حقوقی داشته، زیرا این فیش نمایانگر حقوق دریافتی بازنشستگان بوده و واجد شرایط به حساب آمدن آن ها را برای ضمانت مشخص خواهد کرد. بازنشسته در صورتی که از دریافتی کافی برخوردار نباشد اجازه ضمانت نداشته و به همین دلیل بانک ها از طریق بررسی مدرک در خصوص واجد شرایط بودن یا فاقد شرایط به حساب آمدن ضامنین تصمیم گیری خواهند نمود.

بررسی نحوه دریافت فیش حقوقی بازنشستگان کشوری اهمیت بالایی داشته زیرا هر بازنشسته از طریق دریافت این فیش می تواند اطلاعات کافی در خصوص دریافتی خود به دست آورده و با میزان کسورات مربوط به وام ها یا سایر موارد آشنا شود. در ادامه راهنمای تصویری دریافت مدرک از طریق سامانه فیش حقوقی صندوق بازنشستگی eservices.cspf.ir آمده و قابل مشاهده می باشد.

ابتدا باید نشانی “eservices.cspf.ir” را در مرورگر تایپ نموده و سپس روی “دریافت فیش حقوقی” کلیک کرد.

حالا می توان گزینه “ورود” یا “ثبت نام” را انتخاب نموده و یکی از روش های ورود را گزینش نمود که امکان ورود از طریق دولت من نیز وجود خواهد داشت.در صورت انتخاب روش شناسایی دو عاملی بازنشستگان می بایست شماره تلفن همراه را در فرم تایپ کرده و منتظر دریافت پیامک حاوی کد ورود بمانند، امکان انتخاب سایر روش ها و دریافت با کدملی نیز وجود دارد.در صورت انتخاب گزینه “ثبت نام”، فرم زیر نمایش داده شده و می بایست با کد ملی و شماره تلفن همراه ثبت شده به نام کاربر تکمیل شود.پس از ورود به حساب فردی می توان سال مورد نظر را انتخاب کرده تا فیش حقوقی ارائه گردد.

نکته قابل توجه در خصوص نحوه دریافت فیش حقوقی بازنشستگان کشوری این بوده که در گذشته تمامی این خدمات به شکل حضوری ارائه شده، اما در حال حاضر به صورت اینترنتی می توان مراحل اخذ مدرک را طی نمود. بازنشستگان پس از دریافت وام های متعدد می توانند از طریق بررسی فیش حقوقی اطلاعاتی در خصوص میزان کسورات مربوط به وام کسب کرده و در صورت افزایش کسورات، دلیل آن را جویا شوند.

محدودیتی برای اخذ فیش حقوقی از سایت صندوق بازنشستگی کشوری اعمال نشده و بازنشستگان در ۲۴ ساعت شبانه روز می توانند خدمات دریافت کنند. همچنین باید اشاره کرد که مانعی برای اخذ فیش حقوقی چند باره در روز وجود نداشته و برای مثال در صورت عدم ذخیره سازی یا حذف شدن مدرک دریافتی، می توان مجدد وارد سایت شده و آن را مشاهده نمود.

 

زمان دریافت فیش حقوقی بازنشستگان ۱۴۰۳

یکی از مشکلاتی که پیش از این بازنشستگان با آن دست و پنجه نرم می کردند، مبالغی بود که به عنوان کسورات در فیش حقوقی افراد ثبت می گردید. این ارقام به طور کلی در فیش های حقوقی ثبت و نشان نمی داد که ریز این کسورات چیست. در نتیجه بازنشستگان مجبور بودند جهت آنکه بدانند این کسورات از کجا نشات می گیرد، به سازمان ها و ادارات مربوط به خود مراجعه و پس از بارها رفت و آمد و طی کردن مراحل اداری ببینند مبلغی که به عنوان کسورات در فیش حقوقی شان آمده بابت چیست و به طور عامیانه می گفتند فیش حقوقی میخوام برای مشاهده ریز جزئیات حقوق دریافتی که دارم.

در حال حاضر بر اساس اطلاعاتی که دستگاه های مربوطه به صورت اینترنتی و غیر حضوری در اختیار بازنشستگان قرار می دهند، ریز همه کسورات در یک فیش نمایش داده می شود و دیگر نیاز نیست که مستمری بگیران برای دریافت برگه این کسورات به چند سازمان و دستگاه مراجعه حضوری داشته باشند. بازنشستگان، پس از آغاز دریافت مستمری ۱۴۰۳ می توانند فیش حقوقی خود و احکام جدید بازنشستگان کشوری خود را بر روی سامانه های اینترنتی سازمان مورد نظر خود مشاهده و دریافت نمایند. در برخی از سایت سازمان ها پیش شرط مشاهده و دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران ۱۴۰۳، ثبت نام در سامانه آن سازمان می باشد.