تهران، پاسداران، میدان هروی، گلستان پنجم، خیابان مکران جنوبی، پلاک 20

021-22963958 شماره تلفن
ارتباط از طریق bale icon bale icon bale icon bale icon bale icon
Blog Image
اخبار

افزایش ۲۶ درصدی حقوق معلمان با اجرای طرح رتبه‌بندی/ معلم با حقوق کمتر از ۱۰ میلیون تومان در کشور نداریم

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اجرای طرح رتبه‌بندی در دولت سیزدهم گفت: با اجرای این طرح، همکاران مشمول با افزایش حداقل ۲۶ درصدی در حقوق دریافتی مواجه شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، رضامراد صحرایی در سخنرانی پیش از خطبه‌های امروز نماز جمعه کرمانشاه پیوستن ایران به گروه بریکس را معلول مشی دولت سیزدهم، مبتنی بر اعتلای حق ملت با رویکرد عزتمندانه دانست و اظهار داشت: حذف دلار از بازارهای جهانی، از اهداف مهم این گروه بزرگ اقتصادی است که زمینه ساز افول تدریجی آمریکا و محقق شدن شعار والای انقلاب اسلامی ایران است.

وی گفت: مردمی بودن و همسایه محوری، از دیگر اصول کاری دولت سیزدهم است که رشد اقتصادی، نگاه به داخل، مهار سرعت رشد تورم، آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در سایر کشورها، فروش 1.5 میلیون بشکه‌ای و تولید بیش از سه میلیون بشکه‌ای نفت و به حداقل رساندن قطعی برق در تابستان گرم جاری، برخی از دستاوردهای آن است.

اثرات مخرب سند 2030 در خیابان‌ها مشهود است

صحرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را محور فعالیت نظام تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: اثرات این فعل بزرگ در آینده نمود بیشتری خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه سندی همچون 2030 را در کنار این سند قرار دادیم که امروز نتیجه آن را در خیابان‌ها می‌بینیم افزود: سند تحول بنیادین مبتنی بر قران و اسلام است و با بازگشت به این سند به نوعی شاهد شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان خواهیم بود.

حتی یک معلم در کشور کف حقوق بگیر نیست

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در حوزه پرورشی اقداماتی انجام شده که در یک دهه اخیر بی سابقه است گفت: با اجرایی شدن قانون رتبه‌بندی معلمان، حداقل 26 درصد به حقوق هر همکار مشمول اضافه شده، سال گذشته 240 هزار معلم حداقل حقوق را دریافت می‌کردند اما امروز حتی یک معلم کف حقوق و کمتر از 10 میلیون تومان دریافت نمی‌کند.

صحرایی با بیان اینکه رتبه بندی اصلاح شده و آیین نامه جدید با کمک معلمان بسیار بهتر خواهد بود افزود: 42.5 هزار میلیارد تومان برای طرح رتبه‌بندی هزینه شده است.

گردش مالی 75 هزار میلیارد تومانی مافیای کنکور در کشور

صحرایی آغاز مبارزه با غول و مافیای کنکور، حسب فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) را از اقدامات مثبت این وزارتخانه دانست و عنوان کرد: غول کنکور نظام تعلیم و تربیت ما را به نابودی می‌کشاند و گفته می‌شود گردش مالی مافیای کنکور نزدیک به 75 هزار میلیارد تومان است و کسی جرئت مبارزه نداشت اما حذف تدریجی کنکور در مجلس تصویب شد.

وی با اشاره به افزایش تأثیر معدل دوره متوسطه در پذیرش دانشگاه گفت: افزایش تاثیر معدل در رتبه داوطلبان، سبب بازگشت دانش آموزان به مفاد کتاب درسی و برقراری عدالت آموزشی می‌شود زیرا در عین حال که بسیاری از دانش‌آموزان وابسته به کتاب‌های غیردرسی و کنکوری شده‌اند برخی دانش‌آموزان مناطق محروم به این امکانات دسترسی ندارند.

صحرایی با بیان اینکه امتحانات نهایی بر مبنای کتب درسی و با 40 درصد تأثیر معدل در کنکور برگزار شد افزود: نزدیک به 23 میلیون برگه سؤال نهایی تصحیح شد و اموزش و پرورش نشان داد قدرت اجرایی بالایی دارد و تأثیر معدل در سال بعد به 50 درصد و در سال‌های بعد بیشتر از آن می‌رسد و دانش‌آموزان که از مدرسه فراری بودند به مدرسه برگشتند.

وی معلم را معماران آینده کشور نامید و عنوان کرد: تربیت معلم، از با اهمیت ترین وظایف حاکمیت است و در این راستا، ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه‌های تربیت دبیر را افزایش خواهیم داد و این در حالی است که در دوره‌ای تحویل معلم را به جای تربیت معلم قرار دادیم.

صحرایی گفت: ظرفیت تربیت معلم امسال 20 درصد و در سال‌های آینده نیز 20 درصد خواهد بود و سالانه 40 هزار دانشجو معلم از فرزندان ملت وارد دانشگاه‌های تربیت معلم خواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش احیای معاونت پرورشی را از دیگر اقدامات مهم دولت سیزدهم در حوزه تعلیم و تربیت دانسته و تاکید کرد: تاثیر این اقدام، تزریق خودباوری و امید به جامعه است.

افتتاح 2000 پروژه عمرانی در هفته دولت

وی با اشاره به اینکه امسال 2000 پروژه عمرانی از جمله 10 هزار کلاس درس در هفته دولت تحویل می‌شود گفت: با کمک نهادهای دلسوز توانستیم 2000 مدرسه را در یکسال بسازیم.

صحرایی جذب 50 هزار دانشجوی بورسیه، تولید علم نافع و بهره برداری از 2000 مدرسه را از دیگر برنامه‌های وزارت خانه های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری دانست و گفت: بی شک تحول در کشور، از مسیر تحول در آموزش و پرورش می‌گذرد.