تهران، پاسداران، میدان هروی، گلستان پنجم، خیابان مکران جنوبی، پلاک 20

021-22963958 شماره تلفن
ارتباط از طریق bale icon bale icon bale icon bale icon bale icon
Blog Image
اخبار

پیگیری ۶۲ هزار پرونده رتبه‌بندی معلمان/ نیروهای اداری منع قانونی دارند

سید مجتبی هاشمی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره آخرین وضعیت رتبه‌بندی معلمان اظهار داشت: رتبه‌بندی معلمان در مرحله بررسی کارگروه‌های تخصصی در سطح مناطق و استان‌ها انجام و تا ۹۸ درصد پرونده‌ها بررسی و به هیات ممیزه‌ها در سطح استان و هیات ممیزه مرکزی ارسال شده است.

وی افزود: ۶۲ هزار پرونده در هیات ممیزه مرکزی شامل افرادی است که رتبه‌های آنان یک، دو، سه، چهار و پنج است و به تدریج سایر رتبه‌ها در هفته‌های آینده در هیات ممیزه مرکزی و سطح استان بررسی می‌شود و فرآیند صدور احکام ادامه‌دار خواهد بود.

 

رتبه‌بندی نیروهای اداری آموزش و پرورش منع قانونی دارند
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش درباره اعمال رتبه‌بندی برای نیروهای اداری متقاضی افزود: اعمال رتبه‌بندی برای نیروهای محض اداری با توجه به منع قانونی تاکنون با وجود علاقه آموزش و پرورش به رفع این مشکل و اصلاح قانون، محقق نشده است و امیدواریم که این مسئله به زودی حل شود.

 

 بررسی، اجرا و تدوین آیین نامه رتبه‌بندی معلمان اقدام دیگری بود که دولت سیزدهم از ابتدای فعالیت خود مورد توجه قرار داده بود؛ در واقع زمزمه اجرای رتبه بندی معلمان از سال ۹۷ به گوش می‌رسید اما وزارت آموزش و پرورش بررسی و رفع ایرادهای لوایح این طرح را در چند ماه ابتدایی آغاز دولت برای همه معلمان رسمی و پیمانی به کار گرفت.

این طرح پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی، به شورای نگهبان رسید که در آنجا به برخی از لوایح ایراداتی وارد شد؛ اول اسفند ۱۴۰۰ اعلام شد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایرادهای شورای نگهبان به لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان را رفع کردند و در نهایت معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: مجلس شورای اسلامی اشکالات شورای نگهبان با لایحه رتبه‌بندی معلمان را برطرف و ۴۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای این طرح در ۶ ماهه دوم ۱۴۰۰ و سال ۱۴۰۱ تعیین کرد.